Krásný Valentýn všem přeje 5.A.
Příloha:
Masopust (lidově ostatky, fašank, morav. voračky, voráčí, končiny či obecně karneval) je třítýdenní svátek, jakož i slavnostní období mezi Vánocemi a postní dobou. Zatímco jeho počátek, který nastává po svátku Tří králů (6. ledna), má pevné datum, tak jeho konec na Popeleční středu je závislý na datu Velikonoc a končí tak v rozmezí od poloviny února do počátku března.
Naši žáci ho oslavili netradičním projektovým vyučováním - masopustními kvízy, rébusy a hádankami. K masopustu patří hodně jídla, proto jsme v kuchyňce tvořili masopustní veselé toasty a samozřejmě vše zakončili masopustním rejděním masek. Akce se uskutečnila v rámci projektu Podpora rovných příležitostí.
žáci 2.A a 2.B
Dnes jsme využili sněhové nadílky a v hodině pracovních činností šli stavět ze sněhu. Stihli jsme i sněhovou bitvu. Bylo to fajn.
žáci 5.A
Žáci z prvních tříd si ve čtvrtek díky projektu Podpora rovných příležitostí vyjeli vlakem do muzea v Chomutově. Čekalo je povídání o ptácích, které mohou v zimě pozorovat na krmítku. V muzeu se jim líbilo, vyplnili si pracovní list a ještě si ve škole vyrobí každý svého ptáčka. Ale asi největší zážitek měly děti z cesty vlakem.
Mgr. Ilona Pekariková a Mgr. Miroslava Hanzová
Třídy 9.A a 7.A z naší školy se zúčastnily celorepublikové výtvarné soutěže ve vytvoření velké papírové pizzy. 9.A vyhrála krásné 6. místo a k tomu voucher na pizzy v hodnotě 3000 Kč. 7.A sice nevyhrála, ale získala voucher v hodnotě 500 Kč. Cena byla žákům předána zástupci soutěže ve škole, kde si společně udělali foto. Moc gratulujeme.
Mgr. Simona Kuncová
Žáci 6. tříd se v letošním školním roce již podruhé zúčastnili preventivního programu „světlem k prevenci“. Vyzkoušeli si opět spoustu zábavných i naučných společných aktivit. Skupinové práce byly zaměřené zejména na drogovou a jinou závislostní prevenci. Ač byly úkoly, při kterých se žáci zamýšleli nad důvody a následky užívání drog, náročné, všichni je společnými silami zvládli a celý program úspěšně dokončili.
Mgr. Diana Homolková
V rámci projektu Šablony I. JAK se včera žáci z 2. oddělení školní družiny vydali na dobrodružnou cestu časem. Navštívili totiž muzeum hodin, kde na nás čekala spousta zajímavostí a překvapení.
Průvodce muzeem, pan Václav Šimonovský, dětem trpělivě vysvětloval, jak hodiny fungují a jak se v průběhu historie vyvíjely. Děti se dozvěděly, že první hodiny byly sluneční a že se k měření času používal stín vrhaný sluncem. Později lidé vynalezli mechanické hodiny s ozubenými koly a kyvadlem. Až ve 20. století se objevily digitální hodiny, které ukazují čas pomocí číslic. Děti si s nadšením prohlížely staré hodiny s vyřezávanými ornamenty a malovanými ciferníky. Zaujaly je i hodiny s hracím strojkem, které po odbití celé hodiny zahrály krátkou melodii. V muzeu se děti nejen poučily, ale také se pobavily.
Návštěva Muzea hodin byla pro děti nezapomenutelným zážitkem. Odnesly si spoustu nových poznatků o historii a fungování hodin a kdo ví, třeba se z některých dětí v budoucnu stanou hodináři nebo vědci, kteří se budou zabývat časem a jeho měřením.
Fotogalerie
Hana Windischová
Na Nový rok jsme se všichni těšili na ohňostroj. Děti si ho chtěly připomenout, a tak se snažily ho vyškrábat do černé fólie. Na obrázcích jsou domy, paneláky, věžáky a i jejich oblíbený ohňostroj. Obrázky najdeme na chodbě. Jsou velmi krásné.
Další dny žáci vybarvovali plastové šablonky, ve tvaru mořských koníků, robotů, letadel a dinosaurů.
Venku sněžilo, a proto jsme měli další inspiraci! Děti vytvářely vločky pomocí pastelů na bílém papíru, jsou na chodbě před naší třídou.
Vyráběli jsme z papírových talířů tučňáky. Talíře jsme natřeli černou barvou, na břicho použili bílou vlnu, přilepili oči. Oranžovou barvou jsme jim udělali tlapky a zobáky. Najdeme je v jídelně.
Dále jsme s pomocí modrého papíru tvořili eskymácké iglú. Bílou barvou jsme natřeli iglú, které jsme pak natiskali kostičkami z lega a přilepili bílé vločky.
Děti tvořily s paní asistentkou myši, které jedly sýr. Moc se jim povedly.
Žáci vyráběli klauna. Vystříhali kruh ze čtvrtky a nalepili obličej. Kreslili vlasy voskovkami, připevnili oči, nos i rty. Klauni byli veselí a dětem se líbili.
Nakonec jsme pracovali na záložkách do knížek, které děti mohou využít i doma při čtení.
Mgr. Miroslava Šlosrová a Martina Růžičková
4. 2. si třída 9.A zkusila hodinu výtvarné výchovy jinde a jinak. Paní učitelka Irena Hofhans si pro ně připravila tvoření "jak oživit starý papír" a moc hezky nám o tom vyprávěla. Myslím, že se nám to povedlo.
Fotogalerie
Mgr. Simona Kuncová