Od roku 2022 v rámci Národního plánu obnovy poskytuje MŠMT finanční prostředky na digitální technologie pro školy, které jsou financovány Evropskou unií. První objem finančních prostředků školám sloužil k prevenci digitální propasti pro znevýhodněné žáky. Druhá část je zaměřena na nákup digitálních učebních pomůcek pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy s Národním pedagogickým institutem a neziskovými organizacemi realizuje Národní plán doučování. Jde o dlouhodobý program, který je financovaný Evropskou unií. Jeho cílem je pomoci zmírnit negativní dopady výpadku prezenční výuky v důsledku pandemie COVID-19. Aktuální období podpory je 1. 1. 2023 - 31. 8. 2023.
Národní plán doučování je určen především pro žáky ohrožené školním neúspěchem. Doučování probíhá na obou stupních školy v mnoha předmětech a mohou se účastnit žáci jednotlivě nebo skupiny žáků. Je vhodné i pro žáky po delší absenci, slouží k dovysvětlení nepochopené látky nebo k upevnění učiva. Mohou ho tedy využít všichni žáci školy.
V období 1. 9. 2021 - 31. 12. 2021 proběhlo 653 doučovacích hodin, kterých se zúčastnilo celkem 193 žáků.
V období 1. 1. 2022 - 30. 6. 2022 proběhlo 703 doučovacích hodin, kterých se zúčastnilo celkem 176 žáků.
V období 1. 9. 2022 - 31. 12. 2022 proběhlo 251 doučovacích hodin, kterých se zúčastnilo celkem 123 žáků.
Příloha:
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0020593
Období realizace: 1. 9. 2021 - 30. 6. 2023
Naše škola čerpá finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci OP VVV prostřednictvím výzvy 02_20_080 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony III.
Z finančních prostředků v celkové výši 773.418,- Kč hradíme tyto aktivity:
Základní škola:
Školní asistent - personální podpora ZŠ
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Projektový den v ZŠ
Projektový den mimo ZŠ
reg. číslo: CZ.06.2.67/0.0/0.0/19_116/0013177
Hlavním cílem projektu je vybudování multimediální odborné učebny pro výuku cizích jazyků
a informatiky, která bude podporovat atraktivní a podnětnou výuku se zapojením moderních technologií.
Díky realizaci projektu dojde k naplnění klíčových kompetencí (cizí jazyk, práce
s digitálními technologiemi), které mají vazbu na budoucí uplatnění žáků na trhu práce.
Dotace: 3 095 988,82,- Kč
Vlastní zdroje: 343 998,76,- Kč
Celkem: 3 439 987,58,- Kč
Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Cílem realizace projektu "Podpora úspěšnosti ve vzdělávání v Ústeckém kraji (ÚK IKAP B2)", která je uskutečňována v rámci Operačního programu Výzkum, Vývoj a Vzdělávání, je realizace opatření prováděných v návaznosti na Krajský akční plán (KAP 2), který usiluje o zlepšení kvality vzdělávání v kraji, Školskou inkluzivní koncepci (ŠIK) Ústeckého kraje, jejímž cílem je zvýšení kvality vzdělávání v kraji s apelem na školy vzdělávající vyšší podíl dětí a žáků se SVP vč. žáků nadaných a s prioritami v oblasti vzdělávání pro roky 2020 - 2023.
The colours of Science
Hlavní koordinátor projektu:
Institución Teresiana Asociación Civil. Colegio Pedro Poveda Španělsko
Partneři projektu:
Szkola Podstawowa Nr 45 z Oddzialami
Integracyjnymi im. Swietego Jana Pawla II Polsko
Colegio Jesús - María Španělsko
Gimnazija Moste Slovinsko
Základní škola, Klášterec nad Ohří, Školní 519, okres Chomutov ČR
Colégio Militar Portugalsko
Koordinátor projektu v ČR: Ing. Monika Bártová, Mgr. Jana Hortová
Stručný popis - projekt
V letošním roce se naše základní škola zapojila do projektu Erasmus+ „The colours of Science“ .
Tento projekt je pokračováním úspěšného projektu - ATELIER pro STE (A) M. První projekt začal zavádět učební úkoly STE (A) M kombinující vědu, technologii, inženýrství, umění a matematiku a v této druhé části se projekt zaměří na svět barev.
Ze všech úhlů pohledu STE (A) M budou studenti analyzovat barvu v umění, chemii, technice, ve fyzice, v biologii, a jak to všechno ovlivňuje naše životy. Na projektu budou spolupracovat učitelé a žáci ze všech partnerských zemí.
Součástí projektu jsou i výjezdy žáků a učitelů do partnerských škol. První výjezd učitelů školy na konferenci v Polsku se uskuteční v říjnu 2019. Další výjezdy již budou určeny i pro žáky školy. Plánujeme výjezd 10 žáků a 2 studentů do Španělska v dubnu 2020 a stejné množství účastníků vyjede i do Portugalska v listopadu 2020. Cestovní a pobytové náklady žáků budou hrazeny z prostředků projektu.
Přednost při výběru žáků na výjezdy do zahraničí budou mít ti žáci, kteří se budou podílet na aktivitách projektu a budou účastníky Badatelského klubu, kde budou probíhat od listopadu 2019 do března 2020 některé aktivity projektu.
Ing. Monika Bártová, koordinátor projektu školy
Popis projektu Erasmus+: https://www.naerasmusplus.cz/cz/projekty-spoluprace-skolni-vzdelavani-ms-zs-ss/
„Prevence rizikového chování v Ústeckém kraji v roce 2019“
Naše škola se v roce 2019 zapojila do programu financovaného z dotací Ústeckého kraje „Prevence rizikového chování v Ústeckém kraji v roce 2019“. Účelem podpory je zajištění spolufinancování aktivit v oblasti prevence rizikového chování pro rok 2019 pro školy a školská zařízení. Realizace projektu na naší škole probíhá od 1. 9. 2019 do 31. 12. 2019. V rámci projektu jsou financovány preventivní akce pro žáky školy „Život bez rizik“.
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_063/0012973
Období realizace: 1. 9. 2019 - 31. 8. 2021
Naše škola čerpá finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci OP VVV prostřednictvím výzvy 02_16_063 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony II.
Z finančních prostředků v celkové výši 1.627.328, - Kč hradíme tyto aktivity:
Školní asistent – personální podpora ZŠ
Další vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ
CLIL ve výuce na ZŠ
Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ
Badatelský klub pro žáky ZŠ
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Projektový den v ZŠ
Projektový den mimo ZŠ
Školní družina:
Školní asistent – personální podpora ŠD
Další vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ
Projektový den ve ŠD
Naše škola se podílí na realizaci tohoto projektu v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Projekt je realizován za spoluúčasti města Klášterce nad Ohří.
Projekt začal 1. 9. 2016 a doba realizace je 36 měsíců. Je zaměřen na zlepšení a zkvalitnění vzdělávání dětí ze všech sociálních vrstev a umožnění rovného přístupu ke vzdělávání všem dětem.
Jedním z cílů projektu je pomoc pedagogům při výchově a vzdělávání dětí. Tuto specializovanou pomoc zajišťuje ve škole 5 školních asistentek, které pomáhají žákům při přípravě na vyučování. Potřebným žákům také pomáhají s organizací jejich volného času.
Dalším cílem projektu je podpoření žáků, kteří potřebují pomoc při osvojování či upevňování probíraného učiva. 11 pedagogů jim poskytuje doučovací hodiny. Jedná se hlavně o český jazyk a matematiku.
Projekt se také zaměří na rozvoj dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Kurzy budou zaměřeny na současné problémy školství a poskytnou pedagogům nejnovější poznatky. S tím souvisí i nákup pomůcek potřebných pro inkluzivní vzdělávání a obnova stávajícího vybavení školy.
Byli jsme zapojeni jako partner i do MAP I. Nyní se chystáme využít zápůjčky a vyzkoušení pomůcek, exkurze pro žáky školy, DVPP pro pedagogické pracovníky školy (možné i pro rodiče) a zapojení pedagogických pracovníků do pracovních skupin: Čtenářská gramotnost a kulturní povědomí, Rovné příležitosti, Matematická gramotnost a digitální kompetence, Cizí jazyky a Polytechnika, kreativita žáků a kariérové poradenství.
webové stránky projektu: http://vzdelavani-kadansko.cz/
Facebookové stránky projektu: http://www.facebook.com/map2kadansko/